Ψήσιμο στα κάρβουνα. Πόσο υγιεινό είναι;

Το φαγητό έπαψε να τρώγεται ωμό χιλιάδες χρόνια πριν, όταν ο άνθρωπος τιθάσευσε την φωτιά. Εκμεταλλευόμενος λοιπόν την φωτιά από τα ξύλα έψηνε το ωμό κρέας το οποίο γινόταν πιο εύγευστο και πιο εύπεπτο!

Από τότε μέχρι και σήμερα πολλά πράγματα έχουν αλλάξει, αλλά το ψήσιμο στη φωτιά παραμένει μία διαδικασία η οποία πέραν από το γευστικό αποτέλεσμα που δίνει στο φαγητό μας έχει γίνει και λόγος συνάθροισης της οικογένειας και των φίλων για να φάνε και να διασκεδάσουν. Σε πολλούς υπάρχει η ανησυχία αν το ψήσιμο στα κάρβουνα είναι υγιές ή όχι.

Από ιατρικής απόψεως, το ψήσιμο είναι ένας πολύ υγιεινός τρόπος μαγειρέματος, διότι περιέχει λιγοστό πρόσθετο λίπος και επιτρέπει στο κρέας να «στεγνώνει» από το δικό του – χώρια που δεν εμπεριέχει τηγάνισμα…

Το ψήσιμο στα κάρβουνα παύει να είναι υγιές όταν ΔΕΝ αφήνουμε τα αναμμένα κάρβουνα μας να καούν καλά και να χωνέψουν. Τα μισο-αναμμένα κάρβουνα, με χρώμα μαύρο ή γκριζο-μαύρο εκλύουν μονοξείδιο του άνθρακα και πολυκυκλικούς υδρογονάνθρακες. Αντίθετα τα κάρβουνα που έχουν σκεπαστεί με μία γκρι/ λευκή πάχνη είναι πλέον μία καλά χωνεμένη θράκα έτοιμη να αναλάβει δράση! Η καύση των κάρβουνων που δεν βγάζουν λευκό καπνό και φλόγα, πλέον είναι τέλεια και δεν εκλύεται καμία επικίνδυνη ένωση.

Οπότε η μόνη συμβουλή που χρειάζεται να ακολουθήσετε για να έχετε πάντα ένα υγιές, ασφαλές και γευστικό αποτέλεσμα είναι η Υπομονή και ο Πειραματισμός!

Καλά ψησίματα!

Leave a Reply